Komentář: Tak jsme došli!

Sdílet článek

Článek v dnešním německém listu Handelsblatt popisuje náladu v představenstvu německé automobilky Volkswagen.  Fakt, že Volkswagen byl v Číně předstižen čínskou společností BYD, vyvolává v představenstvu a vrcholovém managementu VW podle zdroje Handelsblattu  „obrovské pozdvižení“. Členové nejužšího vedení VW „jsou touto situací naprosto zaskočeni“.

Podle dalšího vysoce postaveného zdroje bude dnes představenstvo VW jednat o dalším kole „masivního snižování cen v celé rodině ID“. Kompletní představenstvo VW jedná v Šanghaji u příležitosti šanghajského autosalonu 2023. Podle tohoto zdroje již nyní vozy rodiny ID místo zisku generují ztrátu na jeden kus „v průměru minus 2 400 EUR“.

Další nutné slevy mohou vést k tomu, že „průměrná ztráta na jedno vozidlo bude činit minus 7 000 EUR“ uvedl zdroj. „Z finančního hlediska je to katastrofa.“

Zdroj se domnívá, že „personální důsledky“ budou pravděpodobně následovat. Volkswagen je silně závislý na čínském trhu, který vedl, dokud ho nesesadil z trůnu čínský BYD.

Zatímco my v EU řešíme TikTok, tak Čína vyrábí elektromobily. A prodává je se ziskem.  A VW je již teď prodává se ztrátou.

To, co Čína neuměla (a stále neumí) je dohnat ztrátu ve 130 let trvajícím vývoji aut se spalovacími motory.  Myslím, že v Pekingu museli velmi dlouho slavit, když se doslechli, že si EU sama odhlasovala konec klasických aut. Odhlasovali to politici za nadšeného potlesku a lobbingu producentů aut. A především těch německých.

Už teď Němci prohráli válku, která je na svém úplném začátku.

Probuzení z neuvěřitelné naivity Evropanů blouznících o elektromobilech, bude hodně tvrdé. Konečně to začíná docházet i Němcům. První těm z Volkswagenu a pak i těm ostatním.

zdroj: https://mepoznamky.wordpress.com/

5/5 - (1 vote)
Sdílet článek