Německý automobilový koncern Volkswagen dnes oficiálně představil novou značku s názvem Moia. Jedná se již o 13. značku v portfoliu společnosti. Moia má konkurovat službám typu Uber a dalším carsharingovým projektům. S novou značkou chce koncern do roku 2019 dosáhnout obratu kolem miliardy eur.
Nová značka bude mít sídlo v Berlíně a v počátku zaměstná kolem 50 lidí. Moia bude na začátku nabízet elektrické modely koncernových značek. V budoucnu se chce zaměřit na vývoj vlastních vozů. O vedení a úspěšný vstup na trh se má postarat Robert Henrich, manager, který dříve pracoval v konkurečním Daimleru a vybudoval carsharingovou službu car2go.
VW dále koupil podíl ve službě Gett, která pomocí mobilní aplikace umí přivolat taxík. Je dostupná ve více než 100 světových měst včetně Londýna, Madridu, Moskvy či New Yorku. V plánu je i aplikace na spolujízdu na bázi Blablacaru, která má být spuštěna v roce 2017.
V budoucnu se chce firma zaměřit i na autonomní automobily schopné jízdy bez řidiče. První vozidla nesoucí jméno nové značky mají vzniknout už v přístím roce.